שיתוף ציבור

ניהול תהליכים משתפים בקבלת החלטות תכנוניות ואסטרטגיות

CR קשרי קהילה מובילה תהליכים בתחום שיתוף ציבור המאפשרים לנהל דיאלוג מעמיק ורציני מול הציבור ואת הירתמותו לאחריות ולתוצאות. מעורבות הציבור מתבצעת, ככל שניתן, כבר משלב קבלת ההחלטות, עבור בשלבי התכנון וכלה בשלבי הביצוע.
השיתוף מסייע להגביר את השקיפות, לשפר את תהליך התכנון, לצמצם התנגדויות ציבור ולהסיר חסמים, תוך קידום תדמית הפרויקט.

פרויקטי שיתוף ציבור לדוגמה:

המשמעות של שיתוף ציבור בפרויקט עירוני

כאשר רשות או יזם מעוניינים לקדם תכנון כגון תכנית מתאר, תב"ע או התחדשות עירונית, עליהם לעשות זאת בשיתוף הקהילה שחיה בעיר.
אם התושבים פאסיביים בתהליך התכנון ורק צופים בו מהצד, הם ככל הנראה לא יבינו אותו, את המשמעויות שלו ואת ההזדמנויות שהוא מציע. מכאן, הדרך לפחד מהתכנון והתנגדויות ציבור לו, היא קלה מאוד. לכן, חייבים לבצע את תהליכי התכנון מהסוגים הללו בהידברות עם הציבור, ככל הניתן מראשיתם. מה הטעם לתכנן, לאשר ולעבור בין הוועדות, אם בסוף מתקיימת מחאה ציבורית, ובתוך כך הגשת התנגדויות ציבור המעכבות את התהליך?
לכן, עמדת CR קשרי קהילה היא עקבית וברורה – שיתוף ציבור אינו "פופוליזם", אלא מהווה את הדרך היעילה והנכונה, תכנונית וכלכלית, לקדם תכניות.

על ידי שיתוף פעולה מונעים התנגדויות ציבור

העידן הדיגיטלי וקולו של הציבור

בנוגע לשיתוף ציבור בפרויקטים באופן כללי, חשוב להבין שבעידן הטלפונים החכמים, הווטסאפ והרשתות החברתיות, בהם שמועה בלתי מבוססת הופכת לנחלת הכלל בתוך דקות, אסור להזניח את שלבי ההכנה והדיאלוג עם הציבור בתהליך התכנון והעשייה.
השאיפה של תושבים להיות מעורבים בתהליכי תכנון בקרבתם, נמצאת במגמת עלייה חדה, וראיה לכך הן המחאות התנגדויות ציבור שהתעוררו ברחבי המדינה סביב הפקדות תכניות מתאר. הציבור רוצה להשמיע את קולו ולהשפיע, ולתפיסתנו יש לרתום את המוטיבציה הזאת לטובת תהליכי התכנון. בתהליכי שיתוף ציבור שניהלנו, מצאנו את הידע של תושבים ובעלי עסקים כמשמעותי לתכנון אזור המגורים או הפעילות שלהם.
אנו מאמינים שהנגשת תהליכי תכנון ופרויקטים בשלבים שונים לציבור, תוך שקיפות והסברה נכונה, הם הכלים למציאת שביל הזהב להצלחת פרויקטים.

העידן הדיגיטלי מאפשר להרחיב את השתתפות ולמנוע התנגדויות ציבור. כלומר, לשתף קהלים שלא תמיד הגיעו למפגשים. אך הוא אינו מחליף את הדרך הבלתי אמצעית ואת המפגש פנים אל פנים מול התושב.

 

רוצים להתייעץ לגבי תהליכי שיתוף ציבור? לחצו כאן

שתף עמוד:
מס' מדרגים: 11  ממוצע: 5